ایجاد دفاتر مجازی خانه کارگر در دستور کار است / جوانان عضو خانه کارگر امید آینده این تشکیلات هستند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌های شمالی کشور گفت: جوانان عضو خانه کارگر امید آینده این تشکیلات هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نشست اردوی یک روزه دبیران هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر استان‌های شمالی کشور صبح روز پنجشنبه (۲۸ دی ماه) در محل خانه کارگر محل دفتر بهزیستی شهر بابلسر با حضور دبیران اجرایی استان‌های شمالی، حسن صادقی معاون دبیرکل و تنی چند از مدیران و اعضای خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست دبیران اجرایی به تبیین برنامه‌های تشکل خانه کارگر برای مدیریت بهتر مجموعه به ویژه در استا‌ن‌های شمالی با حضور حسن صادقی (معاون امور استان‌های خانه کارگر) پرداختند.

در ابتدای این نشست یک روزه، نصرالله دریابیگی دبیر خانه کارگر مناطق شمال کشور و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با تشکر و بیان خیر مقدم به حضار اظهار کرد: در سال‌های گذشته شورای شهرستان‌ها در تهران و در دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار می‌شد. لذا زحمت هماهنگی و برگزاری بر دوش آقای صادقی و همکاران ما در مرکز بود. اما طی سال گذشته شورای شهرستان‌ها به چند دبیر اجرایی در شهرستان‌ها توسعه پیدا کرده و برخی اقدامات و تصمیم‌ها به سایر دبیران تنفیذ یابد. طی این یک سال و نیم خانه کارگر مازندران به دلیل موقعیت میانی، به‌عنوان بخشی از مجموعه توسعه دهنده در شهرستان‌ها مسئولیت یابد و به افزایش دفاتر خانه کارگر در شهرستان‌ها (در کل شمال کشور) همت گمارد تا کارگران و بازنشستگان شهرهای شمالی که فاقد دفتر خانه کارگر هستند بتوانند بدون صرف هزینه حمل و نقل و زمان به مطالبات خود رسیدگی کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: بنده و آقای حسن ایزدی موسس خانه کارگر شهرستان رشت بودیم. آقای حسن صادقی در جریان بودند که ما دفاتر گرگان و سایر مناطق را راه‌اندازی کردیم. ما بسیاری از اعضا و فعالان را نمی‌شناختیم اما با لطف الهی و تبدیل شدن به ید واحده، توانستیم بسیاری از همکاران شمال کشور مثل آقای غلامرضا طالبا و آقای صالحی و آقای البرزی را پیدا کنیم.

دریابیگی تصریح کرد: ما دور یکدیگر جمع شدیم تا از حقوق شریف‌ترین و عزیزترین و مظلوم‌ترین هموطنان خود که در واقع کارگران و بازنشستگان هستند دفاع کنیم و این فلسفه وجودی خانه کارگر است. امروز کانون شوراها و کانون‌های عالی کارگری و بازنشستگی کشور در دست بزرگانی مانند آقای شیرافکن و دیگران است و این تشکیلات با حضور قدرتمند بزرگان مجموعه یعنی امثال آقای محجوب، کمالی، سرحدی‌زاده، ربیعی و صادقی توانست قانون کار جدید را که متضمن حقوق کارگران است، به کرسی بنشانند. بدون نام این بزرگان، تشکلات بزرگی مثل کانون‌های بازنشستگان، کانون شوراهای اسلامی کار، مجمع نمایندگان کارگری و انجمن‌های صنفی کارگری کشور شناخته شده نخواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌های شمالی کشور تصریح کرد: ما با منطقه‌ای شدن اداره دفاتر استان‌ها تلاش داریم تا پیگیری دقیقی در حوزه روابط کار داشته باشیم. امروز امثال بنده و آقای طالبا و دیگران هستیم و فردا باید جوانانی که در خانه‌های کارگر فعال هستند مانند آقای نادعلی و مازیار و دیگران بدون حاشیه‌ها و گرفتاری در دعواهای سیاسی این تشکیلات را اداره می‌کنند و امید آینده ما به همین جوانان خانه کارگر است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اولیه ما عضوگیری و افزایش توان تشکیلاتی خانه کارگر است، اظهار کرد: قدرت گرفتن جامعه کارگری در سایه انقلاب اسلامی هدف نهایی ما در جریان تلاش برای تقویت خانه کارگر است. ما امروز از اعضای هیات‌های اجرایی شمال کشور و آقای صادقی دعوت کردیم تا با کوله باری از تجربه مسیر فعالیت خود را تبیین کنیم. در این رابطه ایجاد دفاتر مجازی خانه کارگر در شهرها که ابتکار عمل آن با خانه‌های کارگر شمال کشور است، در راستای تحقق اهداف خانه کارگر در حال تاسیس هستند. هیات اجرایی خانه کارگر در شهرها باید گسترش یابد و اگر مثلا ما در کشور ۳۵۰ کانون بازنشستگی داریم، باید به این تعداد دفتر و اهیات اجرایی خانه کارگر در شهرستان‌ها نیز برسیم.

  • منبع خبر : ایلنا